Fandom

Fantasiskiftarna Wiki

Fantasiskolan av Norra Ekien

22sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentar1 Share

Fantasiskolan av Norra Ekien är en internatskola för alla unga fantasiskiftare. Rektorn är Erich Spinall.

Det går ungefär 500 elever i åldrarna 10-19 år.

Det finns tre olika elevhem:

  • Trolldom
  • Hypnos
  • Svärd

I dem har man lite av alla ämnen, men mest det som namnet säger. I trolldom använder man mest trollstavar och lär sig besvärjelser, medan man i Hypnos lär sig att få andra att lyda genom olika typer av hypnos och svärd handlar mycket om kampsport.

Hur man blir intagen i ett elevhemRedigera

Man hamnar i ett elevhem genom att en hatt dödar en, och sedan vaknar man upp i sitt nya elevhem.

TrolldomRedigera

Man dricker citronjuice och får bada i såpa med lime i två timmar (egentligen tre) och sedan måste man tillverka kläder av gurka som man måste ha på sig i en månad. Sedan MÅSTE man äta upp dem!

HypnosRedigera

Man måste fånga en uggla (och det jobbiga är att den inte får vara magisk, medan det bara finns magiska ugglor i närheten). Man måste också plantera en pumpa och sedan göra en kilt av den, som man måste ha på sig i tre månader, två veckor, en dag, sex timmar, tjugofem minuter och två sekunder.

SvärdRedigera

Man ska äta upp ett svärd utan att dö, och det luriga är att man måste lägga på sig en odödlighetsbesvärjelse (Immortta Caninizack) och när man ätit klart ta bort den. Sedan måste man fånga en fisk och tillverka en hatt som ´man måste ha på sig dygnet runt i två månader.

VäxterRedigera

Man måste hitta en sjuk kanin och hela den genom att låta den bada i limejuice i två sekunder. Sedan måste man hitta giftiga örter i skogen och blanda dem så att de bildar en ogiftig dryck.

Slumpartad wiki